Comentar (0)EnviariCalCompartir

jueves 21 de febrero de 2019 - 19h

Por un futuro pa Asturies:Empléu, menos contaminación y ellectricidá asequible

POR UN FUTURU PA ASTURIES: EMPLÉU, MENOS CONTAMINACIÓN Y ELLECTRICIDÁ ASEQUIBLE.

MANIFESTACIÓN 21 de febreru 19:00 salida iglesia de Fátima, La Calzada, Xixón

Asturianu/Castellano

Siguimos cola resaca de la reconversión y avérasenos otra en breves. Sumao a los problemes de la contaminación que s'agraven cola falta d'agua. Nun s'acolumbra una alternativa al pieslle de les térmiques y el fin de la quema de carbón. En Asturies sigue quemándose carbón mientres les cuenques mineres se convierten nun ermu. Agora quemamos carbón que vien de zones onde nun se cumplen unes garantíes mínimes llaborales y medioambientales, nin los derechos humanos, como Colombia, onde amás los sindicalistes sufren una gran represión. La transición enerxética yá tenía que tenese fecho y ye necesaria. La planificación del fin de la minería nun foi acompañada d'una estratexa qu'ufiertara un futuru de les comarques xenerando empleos y un texíu productivo alternativo estable. En llugar d'esto se dexó en manos d'empreses privaes la reindustrialización qu'en recibiendo dineru público fueron pasu ente pasu cerrando. Tien que se compaxinar esa transición cola viabilidá de la industria asturiano, amás de sustituyise les centrales que se vaigan a cerrar, por otres alternatives xeneradores d'empléu.

Demandamos que s'amenorguen y controlen les emisiones contaminantes y que l'Estáu desixa que se cumplan los llímites desixíos pola Xunión Europea. Daos los beneficios millonarios que llogren estes multinacionales a cuenta de la nuesa fuerza de trabayu tenemos d'obliga-yos a invertir en filtros que garanticen la salú de la población asturiana. Vemos como la vida de les persones que vivimos pegaes a la industria, xente de clase obrera, vese deteriorada pola elevada contaminación: mayor índiz de cáncer de pulmón, tasa elevada d'alerxa infantil, enfermedaes cutanees y asma, too ello ensin rempuesta de les instituciones. Los máximos picos de contaminación tuvieron venceyaos a aumentos de los ingresos nos hospitales sicasí acusóse a la gripe d'esti fechu, cuando entós daquella taba llueñe'l picu epidémicu. Cabría preguntar por qué nun hai nengún estudiu del serviciu de salú qu'analice como afecta la contaminación a la salú y llonxevidá de les persones que vivimos afectaes por ella, nin estudios que comparen la esperanza de vida ente los barrios y zones más contaminaos y los menos (aquellos más alloñaos de la industria y con un capital mayor). Yá ye hora de que s'esixa a estes empreses, que tienen tantos beneficios y tan poca vergoña, que pongan los filtros que tienen que poner y apliquen les midíes necesaries p'amenorgar les emisiones, como los filtros de mangues, de precipitaos, desnitrificadores, desulfuradores, que nun suponen un costu tan eleváu comparáu colos beneficios que llogren. Al respecto de les midíes de contaminación atmosférica, les estaciones del Lauredal y otres, que casualmente son les que peores datos asoleyen nun se tienen en cuenta al tar fuera de la rede pública. La estación de l'Argentina, que sí ta na rede, nun cumple la normativa al tar apantallada por los edificios de L'Algodonera, produciéndose un efectu protector que minimiza la contaminación que-y llega.

Queremos una reindustrialización p'Asturies que venga acompañada de les midíes necesaries pa minimizar les emisiones, y que tengan un pesu importante les anovables y una industria enfocada al desenvolvimientu sostenible. Que nesa reindustrialización tenga un papel importante'l sector públicu, pos el priváu foi incapaz de llogralo nesti periodu. Asina mesmu vemos necesario una protección de la nuestra industria, la única capaz de xenerar empléu equí, que frene l'esiliu de la mocedá asturiano, frente a los productos que vienen de países ensin garantíes llaborales y medioambientales.

La factura de la lluz sigue xubiendo y la xente nun pue permitise esos precios. Amás pon en peligru la viabilidá de la industria asturiano. Ye necesario que se garantice l'accesu a la lluz y gas a tola población (barato y sostenible). Vemos necesario que l'alministración intervenga nel preciu de la lluz y que plantege la renacionalización del sector. Por exemplu, enantes de los noventa la elléctrica Endesa yera una empresa pública.

Seguimos con la resaca de la reconversión y se nos avecina otra en ciernes. Sumado a los problemas de la contaminación que se agravan con la falta de lluvia. No se vislumbra una alternativa al cierre de las térmicas y el fin de la quema de carbón. En Asturies se sigue quemando carbón mientras les cuenques mineres se convierten en un yermo. Ahora quemamos carbón que viene de zonas donde no se cumplen unas garantías mínimas laborales y medioambientales, ni los derechos humanos, como Colombia, donde además sus sindicalistas sufren una gran represión. La transición energética ya tenía que haberse hecho y es necesaria. La planificación del fin de la minería no fue acompañada de una estrategia que ofreciera un futuro de las comarcas generando empleos y un tejido productivo alternativo estable. En lugar de esto se dejó en manos de empresas privadas la reindustrialización que tras recibir dinero público fueron paulatinamente cerrando. Se tiene que compaginar esa transición con la viabilidad de la industria asturiana, además de sustituirse las centrales que se vayan a cerrar, por otras alternativas generadoras de empleo.

Demandamos que se reduzcan y controlen las emisiones contaminantes y que el Estado exija que se cumplan los límites exigidos por la Unión Europea. Dados los beneficios millonarios que obtienen estas multinacionales a costa de nuestra fuerza de trabajo debemos obligarles a invertir en filtros que garanticen la salud de la población asturiana. Vemos como la vida de las personas que vivimos pegadas a la industria, gente de clase obrera, se ve deteriorada por la elevada contaminación: mayor índice de cáncer de pulmón, tasa elevada de alergia infantil, enfermedades cutáneas y asma, todo ello sin respuesta de las instituciones. Los máximos picos de contaminación estuvieron ligados a aumentos de los ingresos en los hospitales sin embargo se acusó a la gripe de este hecho, cuando por aquel entonces se estaba lejos del pico epidémico. Cabría preguntarse por qué no hay ningún estudio de nuestro servicio de salud que analice como afecta la contaminación a la salud y longevidad de las personas que vivimos afectadas por ella, ni estudios que comparen la esperanza de vida entre los barrios y zonas más contaminados y los menos (aquellos más alejados de la industria con un capital mayor). Ya es hora de que se exija a estas empresas, que tienen tantos beneficios y tan poca vergüenza, que pongan los filtros que tienen que poner y apliquen las medidas necesarias para reducir las emisiones, como los filtros de mangas, de precipitados, desnitrificadoras, desulfuriadoras, que no suponen un coste tan elevado comparado con los beneficios que obtienen. Respecto a las mediciones de contaminación atmosférica, las estaciones del Lauredal y otras, que casualmente son las que peores datos obtienen no se tienen en cuenta al estar fuera de la red pública. La estación de la Argentina, que sí está en la red, no cumple la normativa al estar apantallada por los edificios de L'Algodonera, produciéndose un efecto protector que minimiza la contaminación que le llega.

Queremos una reindustrialización para Asturies que venga acompañada de las medidas necesarias para minimizar las emisiones, así como que haya un peso importante de las renovables y una industria enfocada al desarrollo sostenible. Que en esa reindustrialización tenga un papel importante el sector público, pues el privado ha sido incapaz de logralo en este periodo. Así mismo vemos necesario una protección de nuestra industria, la única capaz de generar empleo aquí, que frene el exilio de la juventud asturiana, frente a los productos que vienen de países sin garantías laborales y medioambientales.

La factura de la luz sigue subiendo y la gente no se puede permitir esos precios. Además pone en peligro la viabilidad de la industria asturiana. Es necesario que se garantice el acceso a la luz y gas a toda la población (barata y sostenible). Vemos necesario que la administración intervenga en el precio de la luz y que plantee la renacionalización del sector. Por ejemplo, antes de los noventa la eléctrica Endesa era una empresa pública.

MANIFESTACIÓN

POR UN FUTURU PA ASTURIES: MÁS
TRABAYU, MENOS CONTAMINACIÓN Y
ELLECTRICIDÁ ASEQUIBLE.


XUEVES 21 DE FEBRERU MANIFESTACIÓN
19:00 Iglesia de Fátima (Xixón)

¿QUE SE PIDE?
-Una SOLUCIÓN a la crisis industrial, social y
medioambiental que vive Asturies.
-La creación d'empreses n'Asturies que supla la perda
d'EMPLÉU producida pola reconversión (o
esmantelamientu). Nun creemos que dar sovenciones vaiga
ser la solución sino que van tener que crease dende'l sector
PÚBLICU.
-PROTECCIÓN de los productos autóctonos frente a los
productos que vienen de fuera, producíos en peores
condiciones llaborales y medioambientales. Y que además
supón el cierre y eslocalización de la industria local.
-La reducción de la CONTAMINACIÓN producida poles
empreses del entornu. Qu'inviertan parte de los sos
BENEFICIOS MILLONARIOS en poner los filtros y la tecnoloxía
requerida pa amenorgar les emisiones. Tan acabando cola
nuestra SALÚ.
-Una producción de la ENERXÍA más LLIMPIO y
alternatives dende l'alministración al cierre de les
térmiques.
-Reducción del PRECIU LA LLUZ y gas cola
renacionalización d'esti sector estratéxicu pa que la xente
pueda tener accesu y nun peligre la industria.